עמוד הבית מידע שימושי מתי הכי מומלץ לבצע תיקון נזילות בגג רעפים?
מתי הכי מומלץ לבצע תיקון נזילות בגג רעפים?
שתף
21 יונ 2021

גרים בבית פרטי עם גג רעפים? חוששים מנזילה? קבלו את כל הטיפים החשובים על תיקון נזילה בגג רעפים.

מה גורם לנזילה בגג רעפים?

אחד הגורמים הנפוצים לנזילה בגג רעפים הוא סתימה בתעלת הניקוז שנמצאת על הגג. תפקידה של התעלה הזו הוא לנקז את מי הגשמים החוצה מהגג, על מנת שאלה לא יצטברו על הגג ויגרמו לקריסה שלו. עם הזמן וכתוצאה מהצטברות של לכלוך טבעי על הגג, כמו עלים וענפים למשל, תעלת הניקוז הזו נסתמת והנזילה לא מאחרת לבוא. אגב, יתכן מאד שהגורם לנזילה אצלכם הוא מרזב סתום, כך שגם את זה יצטרכו לבדוק.

גורם נוסף לנזילות בגגות רעפים הוא כשל באיטום של הגג. מה זה אומר בפועל? שסביר להניח שעל הגג שלכם יש רעפים שבורים או סדוקים והמים מוצאים את דרכם בין הכשלים הללו ישירות לתוך הבית שלכם ומציפים אותו. זו בדיוק הסיבה שבגינה מומלץ לאתר את התקלה ולתקן אותה כמה שיותר, על מנת להימנע מנזקים בבית. במצב כזה,  תצטרכו להזמין בעל מקצוע שיכול להגיע מעכשיו לעכשיו שיעשה עבורכם איתור נזילות ויספק לכם פתרון מהיר לתקלה.

מתי מומלץ לתקן נזילה בגג רעפים?

בניגוד אולי למה שרובכם תחשבו, אנחנו דווקא ממליצים לבצע תיקון של נזילה בגג רעפים עוד לפני החורף, בתקופת הסתיו. אנחנו למעשה ממליצים לכם להקדים תרופה למכה ולבצע בדיקה מקיפה לגג, על מנת לדעת מראש אם הוא מוכן לחורף. במידה ותחכו לחורף, סביר להניח שתצטרכו להזמין את בעל המקצוע מעכשיו לעכשיו, כי הנזילה פשוט לא תאפשר לכם להמשיך כרגיל בשגרת החיים שלכם.

בכל מקרה, במידה ויש לכם עכשיו נזילה ואתם חייבים להזמין בעל מקצוע מעכשיו לעכשיו, לתיקון נזילות בגג, עד שהוא מגיע נסו למזער ככל שניתן את הנזקים. במידה ויש לכם פרקט בבית, כסו אותו במקום שבו יש נזילה על מנת שלא יתנפח. מומלץ להוציא מהחדר את התכולה החשובה שלכם, רהיטי עץ, מכשירי חשמל וכל תכולה אחרת שעלולה להינזק כתוצאה מהמגע עם המים.

איך נמנעים מנזילה בגג רעפים?

על מנת להימנע מנזילה בגג רעפים, אנחנו ממליצים לכם לבצע טיפול תקופתי אחת לשנה, במיוחד לפני החורף. במסגרת הטיפול התקופתי, בעל המקצוע יעלה לגג הרעפים, יבדוק שהמרזבים פתוחים ושתעלת הניקוז פנויה. בנוסף, הוא יבדוק את מצב הרעפים על הגג וימליץ לכם להחליף רעפים שבורים או סדוקים.

בנוסף, חשוב אד לבצע ניקוי יסודי של הגג על מנת להימנע מסתימות בתעלת הניקוז והמרזבים. אין טעם לבצע את הבדיקה הזו כל עוד הגג מטונף, מכיוון שבגשם הראשון הלכלוך הזה יתנקז לתוך התעלה והמרזבים ופשוט יסתום אותם. לכן, ודאו שבעל המקצוע שלכם מנקה את הגג באופן יסודי על מנת להימנע ממצב כזה.

וואטסאפ פנייה לאינסטלטור ייעוץ בוואטסאפ